Op donderdag 20 oktober woonden we op uitnodiging van de organisator en onze zakenpartner Porsche Slovenië een persconferentie bij. De persconferentie vond plaats in de ID.Hub in Aleja met als thema duurzame oplossingen voor e-mobiliteit en zelfvoorziening. We kregen de kans om te laten zien hoe ons energiebewakings- en beheersysteem Reduxi, in samenwerking met Porsche Slovenië en andere bedrijven, de groene toekomst vormgeeft.

De eerste man van de Porsche Slovenija groep, Danilo Ferjančič, benadrukte in zijn openingsspeech dat e-mobiliteit ons leven binnenkomt, of we dat nu willen of niet. Hij waarschuwde dat we voorbereid moeten zijn op de veranderingen die daarmee gepaard gaan. Daarom besloten ze een paar jaar geleden om een ​​complete oplossing op het gebied van duurzame e-mobiliteit te ontwikkelen onder het merk Maan.

Merk Moon naast ons bedrijf Amibit het brengt ook andere gerenommeerde Sloveense bedrijven samen, zoals Etrel, TAB Mežica en Lumar, die hun eigen oplossingen voor een groene toekomst ontwikkelen. Samen werkten we samen aan een rondetafelgesprek waar we de ontwikkeling van oplossingen bespraken die een grotere energiezelfvoorziening en optimalisatie mogelijk maken. Aan de rondetafel deelnamen CEO Roman Burja van TAB Mežica, directeur Miha Levstek van Etrel, directeur Marko Lukić van Lumar, algemeen directeur van Porsche Slovenija, Danilo Ferjančič, en onze directeur Aleš Nastran. Directeur Matjaž Vidmar van Elnet nam ook deel aan het gesprek.

Na vprašanje Dušana Lukiča, vodje projekta Nova mobilnost pri Porsche Slovenija, ali bo posameznik v prihodnosti energetsko preživel, če ne spremeni svojih navad, je naš direktor Aleš Nastran odgovoril:

»Hij kan overleven, maar het zal erg duur zijn. Dat wil zeggen, in de toekomst kunnen we ons niet voorstellen dat gebruikers zonder digitalisering van het eindgebruik en een systeem voor het aanpassen van het verbruik in huizen tegen normale elektriciteitsprijzen kunnen komen, omdat het verbruik exponentieel zal groeien, het netwerk, zoals we vandaag hebben gehoord, niet in staat zal zijn om dit verbruik te dragen, en we het geld en de tijd om de infrastructuur de komende 10, 20 jaar volledig te renoveren niet hebben.«

Hoe draagt Reduxi bij aan duurzame e-mobiliteit en lagere elektriciteitskosten voor consumenten?

Het is ons een eer dat Porsche Slovenië ons heeft uitgenodigd om deel te nemen aan de ontwikkeling van de complete e-mobiliteitsoplossing Moon. Op de persconferentie kreeg directeur Aleš Nastran de uitzonderlijke gelegenheid om de innovatieve oplossingen van ons bedrijf Amibit te presenteren.

Met ons eigen Reduxi-systeem hebben we ontwikkeld optiMOON, een geïntegreerd energiebeheersysteem dat de relatie met energieverbruik verandert en een duurzame toekomst vormgeeft.

»Het optiMOON-systeem maakt controle en beheer mogelijk van apparaten zoals een zonne-energiecentrale, warmtepomp, airconditioner, energieopslag-systemen, laadstation of een slimme huisautomatisering in een privéwoning of commercieel gebouw.« Dušan Lukič, hoofd van het Nova mobilnost project bij Porsche Slovenija.

Ker Reduxi zorgt voor een grotere activering van elektriciteitsafnemers en een stabieler netwerk voor distributeurs, waardoor het energieverbruik en de elektriciteitskosten worden geoptimaliseerd. Meer informatie over onze innovatieve oplossing Reduxi vindt u hier.

De persconferentie was een uitstekende gelegenheid om de komende uitdagingen op het gebied van duurzame oplossingen en e-mobiliteit te belichten. We zijn verheugd dat alle deelnemers aan de ronde tafel gemotiveerd zijn om verder samen te werken aan het vormgeven van een groene toekomst.

Published On: 26. 10. 2022 / Categories: Novice /

Subscribe To Receive The Latest News

Curabitur ac leo nunc. Vestibulum et mauris vel ante finibus maximus.

Add notice about your Privacybeleid here.